Έρχονται πέντε νέα «σούπερ τρένα»: Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες

Author

Categories

Share

Πέντε σούπερ τρένα θα αποκτήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο τέλος του καλοκαιριού. Τα πέντε πρώτα υπερσύγχρονα τρένα τύπου «ασημένιο βέλος» έρχονται από την Ιταλία, ενώ σε ενάμισι χρόνο θα ακολουθήσουν και τα υβριδικά τρένα που αποτελούν ό,τι πιο νέο έχει να επιδείξει η τεχνολογία.

Κάνοντας τις ανακοινώσεις αυτές ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθηγητής, Φίλιππος Τσαλίδης, μίλησε για «νέα εποχή στον ελληνικό σιδηρόδρομο».

Επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων

Οι νέες αυτές προσθήκες συνδέονται με τις μεγάλες επενδύσεις που θα γίνουν στην εταιρεία, με τον κ. Τσαλίδη να αναφέρεται σε επενδύσεις «πολλών εκατομμυρίων».

Αυτές αφορούν στον τομέα των νέων τεχνολογιών και θα συμβάλουν αποφασιστικά στον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του Ελληνικού Σιδηροδρόμου ώστε να «φτάσει σύντομα στα ευρωπαϊκά επίπεδα».

Μόνο για τις νέες τεχνολογίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχεδιάζει να επενδύσει 50 εκατομμύρια ευρώ και μάλιστα σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα.

Ηλεκτρονική κράτηση στα εισιτήρια

Ειδικά για το νέο σύστημα ηλεκτρονικής κράτησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπου οι επιβάτες θα μπορούν να κλείνουν εισιτήρια και να προγραμματίζουν τα ταξίδια τους όπως στα αεροπλάνα, η εταιρεία θα επενδύσει πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ.

Ενιαίο εισιτήριο για τρένο, αεροπλάνο, πλοίο

Παράλληλα, σχεδιάζεται και μία νέα καινοτομία αυτή του «Ενιαίου Εισιτηρίου» όπου κάποιος θα μπορεί να ταξιδεύσει με το ίδιο εισιτήριο με τρένο, αεροπλάνο και πλοίο.

400 νέες προσλήψεις

Ο κ. Τσαλίδης διαβεβαίωσε ότι δεν θα θιγούν οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων της πρώην ΕΕΣΣΤΥ που θα πάψει και τυπικά να υπάρχει από την 1η Ιανουαρίου, ενώ αντιθέτως προγραμματίζονται 400 προσλήψεις. Επίσης η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας της νέας μεγάλης ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συμπεριλάβει τώρα και τους εργαζόμενους της πρώην ΕΕΣΣΤΥ.

Ανοικτό το ενδιαφέρον και για δρομολόγια Μετρό -Τραμ

Ερωτηθείς αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ήθελε να μπει στο δίκτυο του Μετρό και του Τραμ, ο κ. Τσαλίδης απάντησε λακωνικά λέγοντας χαρακτηριστικά: «Μα εμείς έχουμε άδεια λειτουργίας για αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες».

Σε άλλη ερώτηση αν η εταιρεία θα ενδιαφέρονταν να πάρει το Μετρό και το Τραμ σε περίπτωση ιδιωτικοποίησής του ή να αναλάβει τη λειτουργία του απάντησε ότι «αυτό είναι κάτι που θα το συναποφασίσουμε μαζί με την ιταλική μητρική μας εταιρεία Trainitalia».

Ο κ. Τσαλίδης τόνισε ότι είναι όλα νόμιμα σχετικά με το μνημόνιο 15ετούς συνεργασίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το Ελληνικό Δημόσιο για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών που υπέγραψε στις 30 Νοεμβρίου με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή. Εξήγησε ότι η σχετική προκήρυξη είχε ανακοινωθεί από τον Οκτώβριο του 2018, όπως προβλέπει η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, και μέσα στον έναν χρόνο που μεσολάβησε δεν εκδήλωσε κανένας άλλος σχετικό ενδιαφέρον πλην της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Πρόσθεσε δε ότι στο πλαίσιο αυτής της 15ετούς συμφωνίας η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει δεσμευτεί να κάνει μια σειρά από σημαντικές επενδύσεις σε τροχαίο υλικό, νέες τεχνολογίες κ.α.

Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από τέσσερις ώρες – Βελτιωμένη εμπειρία ταξιδιού

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε ότι εκσυγχρονίζεται συνεχώς σε όλα τα επίπεδα το δρομολόγιο Αθήνα -Θεσσαλονίκη. Τώρα τις γιορτές θα μπουν δύο ακόμη δρομολόγια υπέρ ταχείας με μια μόνο στάση στη Λάρισα ή το Λιανοκλάδι. Επίσης, θέλοντας να βελτιωθεί σημαντικά η εμπειρία του ταξιδιού με τρένο, η εταιρεία αναβαθμίζει το WiFi όπου το επιτρέπει τη δίκτυο των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας – γιατί μεγάλο μέρος των περιοχών όπου διέρχεται το τρένο δεν καλύπτεται.

Ακόμη θα δημιουργηθεί μια εφαρμογή (app) για την εξυπηρέτηση των επιβατών αλλά και μια αίθουσα ειδικά για τους επιχειρηματίες που επιλέγουν το ταξίδι με το τρένο στην οποία θα τους παρέχονται διάφορες ανέσεις για να εργάζονται παράλληλα. «Η νέα γρήγορη γραμμή που καλύπτει τη διαδρομή σε λιγότερο από τέσσερις ώρες είναι απολύτως επιτυχημένη», είπε.

Για τον Προαστιακό της Αθήνας

Για τον Προαστιακό της Αθήνας ο κ. Τσαλίδης εξήγησε ότι η υποδομή, όπως είναι σήμερα και ανήκει στον ΟΣΕ, δεν επιτρέπει να δρομολογηθούν περισσότερα τρένα.

Απέδωσε επίσης σε μια σειρά από τεχνικά προβλήματα, θέματα ασφαλείας κυρίως των σταθμών που έχουν να κάνουν με τον ΟΣΕ, το γεγονός ότι δεν λειτουργούν τα ακυρωτικά μηχανήματα παρότι έχουν μπει εδώ και δύο χρόνια.

 

«Εμείς πιέζουμε», είπε, «εδώ και δύο χρόνια αλλά δεν έχει γίνει τίποτα. Η ζημιά και για μας και για τον ΟΑΣΑ είναι μεγάλη αφού υπολογίζεται πως μόνο το 5% των επιβατών χτυπάνε τα εισιτήρια».

Author

Share